Intermission

Kdo je kdo?


COLIN FARRELL jako LEHIFF - vykořeněný a morálně prázdný bastard, který se chystá na svou poslední akci, aby získal peníze na svůj plán usadit se…. Chce to jen najít naivní komplice.

CILLIAN MURPHY jako JOHN – nejistý a citově pomatený mladík, který svou milou Deirdre zkouší z lásky tak, že navrhuje rozchod, aby se ukázalo, jestli ho miluje. John to ovšem jako obvykle přepísk – Deirdre s rozchodem souhlasí……

KELLY MACDONALD jako DEIRDRE – má zlomené srdce, ale předstírá, že je vše v pořádku. Aby se ze svých problémů rychle dostala, rozhodne se žít se Samem, ženatým mužem kravaťákem.

COLM MEANEY jako JERRY - výstřední vyšetřovatel, který bojuje proti bastardům na vlastní pěst a je odhodlán napravit tento svět. Protože je ostřílený svou prací, jeho jediným projevem citů je láska ke keltskému mysticismu. Blázen ? Možná….

DAVID WILMOT jako OSCAR – Johnův nejlepší kamoš, který pracuje v samoobsluze a zoufale hledá lásku. Děsí ho Johnovy citové hry s Deirdre, ale sám se zaplétá do podivné záležitosti, která by se mu mohla vymknout z rukou…….

BRIAN F O’BYRNE jako MICK – řidič autobusu, který byl vyhozen z práce a stává se snadnou kořistí pro Lehiffa – pouští se s ním do podvodu, aby vyřešil své finanční problémy, ale hlavně aby koupil manželce novou kuchyň, kterou jí slíbil.

SHIRLEY HENDERSON jako SALLY – sestra Deirdre, která je hluboce poznamenaná nefungujícím vztahem - poddává se svému stavu a vyhýbá se světu, dokud nezažije nehodu, která ji přivede k rozumu. Jo, a má problémy s knírem…..

MICHAEL MCELHATTON jako SAM - nový milence Deirdre, bankovní ředitel ve středních letech, který svou ženu Noeleen opouští po 15 letech manželství…..že se nestydí…

DEIRDRE O’KANE jako NOELEN – Samova bývalá manželka, která se tak trochu zcvokne poté, co se její manželství rozpadlo – je schopná podnikat čím dál násilnější věci, což vede k příšerným následkům…..

GER RYAN jako MAURA – ovdovělá matka Deirdre a Sally, která je pro své dcery citovou oporou.

TOM O’SULLIVAN jako BEN – televizní produkční, který ve svém dokumentu touží obnažit břicho společnosti společně s Jerrym, dokud jim v tom ovšem nezabrání ta neúprosná realita věcí……

OWEN ROE jako pan HENDERSON – šéf Johna a Oscara v samoobsluze, puntičkář, který je závislý na terapeutických kazetách a využívá každé příležitosti, aby znepříjemňoval život svým podřízeným.

TAYLOR MOLLOY jako PHILLIP – uličník, který za sebou zanechá spoušť, kdekoli se objeví…..miluje kameny.

SYNOPSE

Je čas, abyste skončili s těmi šílenostmi… a začali svůj život brát zodpovědně

Intermission je romantický příběh o městských lidech, kteří znovu a znovu ztrácí směr ve své cestě životem a zoufale v něm hledají lásku. Když se nejistý a citově rozháraný John rozejde s Deirdre, aby ji trochu vyzkoušel, jeho plán mu nevychází a ona ho skutečně opouští se zlomeným srdcem, takže on sám zůstává opuštěný a zoufalý. Prostřednictvím různých náhod se jejich rozchod stane odrazovým můstkem k všelijakým navzájem se proplétajícím dobrodružstvím v životech lidí, které Johna a Deirdre obklopují. Intermission představuje průřez životem, když se ocitáme mezi rozchodem a usmířením a přicházíme na to, jak se naše životy vzájemně proplétají a jakou máme moc ovlivňovat, ať už pozitivně nebo negativně, životy lidí kolem nás.

Láska není něco, co se dá naplánovat… prohlašuje v úvodní scéně Lehiff, místní švihácký kriminálník Okouzlí mladou dívku v kavárně tím, jak s ní otevřeně flirtuje. Pak se k ní ale nakloní a řekne: Ale taky bych mohl být zloděj… a udeří ji do obličeje, pak vybere peníze z pokladny a vyběhne z nákupního střediska, zatímco ona leží v šoku a v krvi na zemi. On mizí v ulicích, unese auto a dává se na útěk. Jakmile je mimo dosah spravedlnosti, trochu se uvolní, když v tom mu jeho přední sklo rozbije mladý Phillip, uličník, který se baví střílením raket na projíždějící auta.

Nedaleko odtud vidíme Johna na cestě do práce v samoobsluze, jak se baví s řidičem autobusu Mickem, který je zároveň jeho kamarádem a který pracuje přes čas, aby zaplatil kuchyni, kterou si jeho žena objednala. Trochu mručí, ale je jasné, že jeho manželství je šťastné a že by pro svou ženu udělal cokoliv. Mickova zjevná spokojenost je v kontrastu s tím, co zbylo z Johnova vztahu, který do práce přichází s černým humorem v srdci. Když se díky klevetám ve skladu ukáže, že Deirdre se dala dohromady se Samem, postarší John je rozzuřen, když vidí, jak rychle ho jeho bývalá hodila za hlavu. Po skončení směny ho Oskar, Johnův nejlepší kamarád, doprovodí do bytu Deirdre, kde John vybuchne a chce si účty vyřídit s tím drzým chlapem. Naštvaná Deirdre ho vyhodí a ačkoliv ho stále miluje, jeho činy ji ještě víc povzbudí v tom, aby začala nový život. Oscar, kterému je trapně a současně lituje Johna, ho vezme do hospody, aby se ho tam pokusil utěšit.

Hospoda u Ruana je jakousi základnou pro všechny postavy příběhu a tady se jejich cesty často kříží, když jde o to ulevit si ve smutku, poklevetit si a spřádat plány. Oscar, který je starým mládencem, zoufale potřebuje sex a dostává se do stavu, kdy mu už nepomáhá ani masturbace, ať se snaží sebevíc. Oscar se Johnovi svěřuje, že ze zoufalosti bulel jako žena.

A za to může fakt, že si ani nevrznu. Jak si kamarádi povídají, John se svěří, jak to bylo s rozchodem s Deirdre ve skutečnosti. Oscar nemůže uvěřit svým uším a reaguje:Copak sis nevážil toho, co jsi kurva měl… bral jsi jako samozřejmost takový štěstí? John je rozrušen, protože ví, že Oscar má pravdu. Tak se vydá domů, aby popřemýšlel, jaké má ještě možnosti. Oscar zůstává, aby zkusil štěstí, ale žádné ho nepotká.

Jakmile odejde John, do lokálu vchází Lehiff, který je trochu poraněný, ale hrdý na svůj úspěch. Hned si ho všimne detektiv Jerry Lynch, který sedí u baru a srká 7-Up. Je to samotář, který boj proti zločinu považuje za své životní poslání. Má svoje zkušenosti s vyvrhely a Lehiffovy známky rvačky alarmují jeho detektivní čidla. Když se Lehiffa ptá na jeho monokl, Lehiff se dotkne jeho slabého místa urážkou Jerryho matky, alkoholičky, která pořád sedí doma a zbožňuje svého syna. Jerryho to rozzuří a na oplatu Lehiffa celého pomočí. Osobní válka je vyhlášena.

Na druhé straně města potkáváme Bena a jeho štáb, jak filmují závod králíků, což má být něco, co by lidi zajímalo v rámci televizních zpráv. Ben je z toho viditelně otrávený a touží natočit něco, co by skutečně zachytilo ty nejskrytější, a přece nejdůležitější vlastnosti lidstva. Ben má rozpracovanou představu dokumentu o podsvětí města a Jerryho žádá, aby hrál hlavní roli. Jerry je nadšen a souhlasí s tím, že právě on bude dokonalý motor takového projektu. Je to prasečí chlívek, můj život. Lidi, s kterými přicházím do styku, jsou dobytek, hnůj. A právě tohle tě zajímá! prohlašuje. Jerry má ale obavy, že bude zobrazen jako studený rutinér a snaží se Bena přesvědčit, aby nezapomněl na Jerryho lásku k hudbě a keltský mysticismus. Jerry vysvětluje, že právě ten posiluje jeho touhu po spravedlnosti. Jerry, nekonformní nadšenec, považuje Benův nápad za svou velkou příležitost být oceněn a souhlasí s projektem – Jdu do toho. Jasně.

Mezitím si Sam balí věci, aby se přestěhoval k Deirdre, a své manželce Noeleen říká, že jejich patnáctileté manželství je u konce. Už s tebou nepočítám, vysvětluje jí. Je šokovaná a přesvědčená, že na tom nese svou vinu. Navštíví ji Karen, její nejlepší kamarádka, aby ji zachránila, protože sama prožila stejný otřes. Karen je rozhodnutá Noeleen znovu postavit na nohy.

Součástí Karenina plánu je přivézt Noeleen na večerní přednášku psychologie, kde se poprvé projeví nahromaděný vztek Noeleen, když začne křičet na jinou studentku.

Jak film Intermission pokračuje, setkáváme se s postavami, které pojí krev, náhoda a jejich podobné životní osudy. Všichni tihle lidé žijí ve stejné době ve stejném městě a občas se jejich cesty kříží, ale hlavní je to, že oni nechápou, jak jejich životy mohou být ovlivněny dokonce i lidmi, které potkají jen letmo. Tohle jsou lidé naprosto ponoření do svých životů, nadějí a hodnot, aniž by si uvědomovali, že jejich nejlepší úmysly mohou být snadno narušeny vlivem náhod a setkání s druhými.

Lehiffa vidíme v pravidelných intervalech a brzo začne být zřejmé, že sleduje Sama a Deirdre. Na rozdíl od Noeleen, Deirdre se pouští do nového života a oznamuje své matce Mauře, že se k ní Sam bude stěhovat. Ovdovělá Maura má starost jak o Deirdre, tak o svou další dceru Sally, která také nedávno prošla bolestivým rozchodem. Manželství Maury bylo šťastné. Pro své dcery je citovou oporou a snaží se je přesvědčit, že každý člověk si zaslouží lásku.

Sally je od svého zmařeného zasnoubení zhroucená. Její snoubenec ji přesvědčil, aby vzala všechny své úspory a mohli se tak odstěhovat do Londýna. Okradl ji a svázal, aby ji mohl fyzicky i psychicky týrat a pak zmizet. Nakonec ji po třech dnech objevuje matka. Sally je citově vyčerpaná a o další život nemá zájem – přestává o sebe dbát a je jí jedno, že jí pod nosem znovu roste knírek. Maura ji chce rozveselit dárkem k narozeninám, ale zdá se, že nic Sally nedostane zpátky k optimismu.

Jak spolu cestují domů autobusem, Maura se snaží Sally jemně přesvědčit, aby něco udělala se svým zevnějškem. Sally tvrdohlavě odmítá připustit, že má knírek a ptá se Micka, řidiče, jaký na to má názor. Když to Mick pečlivě prozkoumá, opravdu si ho všimne, což Sally naštve a z autobusu vystoupí. O pár vteřin později autobus havaruje, protože Phillip si mezitím vzal na mušku větší terče. Sally, která okamžitě zapomíná na své neštěstí, se prodírá převráceným autobusem, aby pomohla cestujícím uvězněným vevnitř.

Poté Micka nespravedlivě vyhodí z práce, protože se nenajdou žádní svědci, kteří by potvrdili, že nehodu autobusu způsobil chuligán, který rozbil čelní sklo autobusu kamenem, a tak způsobil, že Mick ztratil nad vozem kontrolu. Mick se bojí jít domů a říct, že ho vyhodili a místo toho hledá útěchu u piva v hospodě, kde si líže rány po nehodě a současně si vybíjí zlost na nespravedlnost světa. Lehiff se k němu přidává a nakonec ti dva zjistí, že se oba stali obětí toho samého chuligána. Tak se pouští do živého hovoru.

Život kolem ale dál pokračuje. Jak se příběh vyvíjí, máme možnost nahlédnout do srdcí všech zúčastněných a být svědky bolesti a citových poranění, které si lidé jsou schopni způsobovat. Když je vidíme o samotě, jsou opravdu opuštění. Ale přesto mají určitou noblesu. Pořád se snaží překonávat překážky. Doufají, že přijdou lepší časy. Život pokračuje. Nezbývá než překonat zmatky a náhody života – nezbývá než snažit se, i když někdy ani to nestačí.

Ben se snaží svůj projekt nějak důvěryhodně představit svému šéfovi, který se spíš zajímá o Jerryho hudební vkus než o jeho boj proti zločinu. Mezitím Jerry pilně pracuje v centru města, kde holýma rukama chytí a zatkne překupníka drog, aby poté zjistil, že mu někdo mezitím ukradl auto. Když se na policejní stanici vrací v taxíku, kolegové si z něho dělají legraci, ale on je brzo umlčí tím, že jim řekne o své nové roli v televizním programu. Ovšem jeho velká bublina praskne, když Ben oznámí, že jeho šéf projekt zamítl. Benův další projekt je rozhovor s Maurou a Sally o nehodě autobusu.

Mezitím je John v práci pronásledován vedoucím samoobsluhy panem Hendersonem, který se snaží při každé příležitosti uplatňovat americká manažerská klišé. A taky mantry nahrané na kazetách. Lehiff přesvědčuje Micka, aby se dal k podvratným živlům a vyřešil tak svoje finanční problémy. Deirdre představuje Sama své sestře Sally a své matce a Sally na něho útočí kvůli způsobu, jak opustil svou ženu. Noeleen se čím dál víc poddává vzteku a pouští se do každého, kdo jí přijde do cesty, takže Karen se rozhoduje, že je nejvyšší čas, aby se seznámila s nějakým novým mužem. Oscar je nadšen, že ve své honbě za ženskou není sám a bere Johna do klubu, který je prý plný zralých žen, včetně Karen a Noeleen.

Oscar a Noeleen si padnou do oka a John odchází, ještě opuštěnější než kdykoliv předtím. Je na cestě do hospody a volá Deirdre, ale telefon bere Sam a odmítá mu dát Deirdre k telefonu, což Johna rozzuří. Mick a Lehiff zrovna jdou kolem a všimnou si Johna, jak práská telefonním sluchátkem – zdá se, že našli dalšího komplice. Využívají příležitosti a Johna seznámí se svým plánem.

Ukáže se, že Lehiffův plán spočívá ve vyloupení Samovy banky a zadržení Deirdre jako rukojmí. Pro Johna je to skvělá příležitost, jak se pomstít, a Mick je zase přesvědčen, že pár liber vyřeší jeho problémy. Lehiff využívá jejich slabých stránek a naivity, aby se dal jeho plán realizovat.

V práci se John snaží do celé věci zainteresovat Oskara, který je vyčerpaný po perverzně vášnivé noci s Noeleen. Oskar je ale naprosto proti a radí Johnovi, aby z celé akce vycouval. Nakonec to vede k hádce mezi oběma přáteli, což má za následek, že v tom zmatku John dostává padáka.

Zdá se, že se všem teď štěstí vyhýbá. Jerryho auto se najde, ale je vyhořelé a bez cédéček s mystickou keltskou hudbou. Jak se Ben snaží připravit záběr rozhovoru s Maurou a Sally, Phillip dělá všechno proto, aby se nějak dostal do televize. Maura má problémy s make-upem a kameraman nemůže nasvítit Sally, aniž by její knírek nevytvářel stín. Jak se Maura prokoktává rozhovorem, přistane ji na hlavě vajíčko, které vystřelí uličník Phillip a celý záběr je k ničemu.

Jerry volá Benovi a pobízí ho, aby spolu točili nezávisle na institucích. Ben brzo přichází o iluze, když vidí, jak Jerry bije drogového dealera a buší do narkomanů, aby z nich vytloukl informace a postaral se tak o pořádek na ulicích.

A Sally přichází o iluze, když v televizi vidí svůj nápadný knírek. Když si uvědomí, jak moc nechala svou nešťastnou lásku, aby ji kazila život, rozpláče se v náručí své matky.

Noeleen to se svými sadistickými sklony v sexu začíná přehánět, což Oscara vede k rozhodnutí, aby ze vztahu vycouval, než si vykoleduje vážné zranění. A doma u televize začne Deirdre pochybovat o Samovi, který ji začíná nudit.

Mezitím se John, Mick a Lehiff zamaskují a ozbrojí a jsou připraveni unést Sama a vyloupit banku. Když přijedou do bytu Deirdre, Lehiff těm dvěma nařizuje, aby jeli do banky za Samem, zatímco on vezme Deirdre jako rukojmí. Deirdre se ze strachu nezmůže na slovo, ale poznává Lehiffa po hlase. John mu načmárá vzkaz, aby Deirdre neublížil. Lehiff si hlasitě pochvaluje byt s tím, že se v něm po loupeži usadí.

Kousek odtud vidíme Noeleen, která je vzteklá, že ji Oscar odmítl. Naráží na Karen, která si uvědomí, že s Noeleen je nejvyšší čas něco udělat. Mezitím se Deirdre snaží uniknout, za což ji Lehiff přerazí čelist. Pro Sally začíná nový den. Vyráží do salónu krásy a cestou se staví na kávu, kde potkává Oscara. Přátelé se brzo pouští do živého hovoru, který slyšíme přes několik následujících scén.

U banky Sam zaváhá, jako by chtěl učinit nějaké rozhodnutí. Najednou se zjeví Noeleen a vylévá si na něm všechen svůj vztek a frustraci. V tom se jí snaží zabránit přivolaná policie. Mick s Johnem, kterým se zbortil sen o snadno vydělaných penězích, prchají. Na křižovatce Mick zahlédne Phillipa a vidí příležitost se mu pomstít. Řekne Johnovi, aby se vrátil k Deirdre. Když John vidí, že Deirdre je zraněná, pustí se do Lehiffa, který vytáhne zbraň a zastřelí ho.

Jak Lehiff ujíždí v autě, zahlédne ho Jerry a začne šílená honička. S Jerrym v autě sedí Ben a všechno natáčí. Vzniká zmatek, když Lehiff chce dostat Micka – ten mizí s pomocí Phillipa v kanále a Lehiff ujíždí zběsile do hor s Jerrym v patách…

Přes všechny tyto scény slyšíme Oscara a Sally, jak si povídají o lásce a špatných lidských rozhodnutích… spousta chybných rozhodnutí… dochází k lítostem, zlomeným srdcím, ale člověk nějak musí jít dál…

V závěru dochází k rozhodujícímu kontaktu mezi Jerrym a Lehiffem.

Dlouhý popis
Motto: Colin Farrell v komedii černé jako pinta guinnessu
Délka: 105 min
Země: Anglie, Irsko , 2003

178 hlasů